Colorat sau necolorat? Cum imbunatatesti calitatea tuturor desenelor, instant!

La baza unui desen terminat sta mesajul care este transmis, insa ce-l face remarcabil este calitatea valorilor tonale. Cum obtii calitate? Hmm.. Let’s have a look:

Poti crea emotii puternice intr-o foaie mica de hartie si neinsemnata iar in acelasi timp sa desenezi pe o coala mare insa sa nu faci altceva decat sa consumi mina, aici vorbesc de desenul cu mina.

In schimb daca faci un desen in care este sange, si tu il colorezi cu un rosu intens, atunci capata alta valoare, spre exemplu: nu numai ca se vede ca animalul vanat a fost ucis, insa sangele colorat rosu confirma asta, astfel, sentimentul este mai usor de indus, mai bine conturat.

Din punctul meu de vedere desenezi cum iti place, insa daca vrei ceva bun trebuie doar sa respecti regulile de contur atunci cand il faci …pe domnul desen ­čśÇ deci trebuie sa il obtii astfel incat conturul obiectelor sa fie simetric unde este cazul sau natural, in functie de tema.

Deci tu trebuie sa ai contur iar dupa aceea o tonalitate buna in desen. Facand asta, neavand culoare, obtii ce vrei! Plus:

Daca ii adaugi culoare, [poate ca o faci intr-un mod personalizat sau imagine de referinta] iti pui amprenta diferit, sau total, fata de alb negru iar astfel reusesti sa conduci pe cel care-ti priveste arta in directia aleasa de tine.

Deasemenea, cand iti pui amprenta diferit, intr-un fel devii diferit, pentru ca nu numai ca ai creat un desen cum ai vrut, insa l-ai si colorat cum ai vrut.

Esti propriul creator prin imaginea pe care o transmiti mai departe, iar diferenta dintre culoare/neculoare schimba modul in care cel care vede, percepe mesajul.

Cum colorezi:

Culoarea adauga valoare, unii ar spune ca nu e adevarat, ca doar obiectele din imagine si cat de bine sunt ele ilustrate conteaza, poate asa este :]] insa pluseaza, pentru ca se diferentiaza altfel, instant, ce este in desen.

Mare scofala nu este sa adaugi culoare! insa trebuie sa sti sa o menajezi cand o pui ;] Trebuie sa lucrezi in straturi, insa nu prea multe pentru ca risti sa supra incarci desenul, valabil atat pentru creioane cat si pentru culori water-based.

Cand lucrezi cu culori umede, [fac comparatie la creioanele colorate – stadiul la care sunt acum ] trebuie sa adaugi straturi peste straturi, astfel este mai usor pentru : orientare, asezare, si umplere cu culoare.

Creioanele colorate, sunt bune insa nu sunt asa de vii ca si culorile umede [ulei, acrilice,etc]. Celor umede, culoarea este redata bine de umezeala si pigmentul concentrat, cu ele poti obtine valori cromatice de inalta intensitate fara a-si pierde din putere.

Un desen pictat in culori umede: un peisaj de iarna in padure, fiind alb-negru se diferentiaza de cel in creion, prin blendingul folosit, si puternicele contraste.

Pentru intensificarea sentimentului adaugi culori sterse pe alocuri : verde la ramuri, maro la copaci, galben pe unde este zapada batuta de soare, albastru la cer/gheata, etc[ unde este cazul ].

Pentru un desen cat de cat real, trebuiesc luate proportiile bine, insa CULOAREA din el trebuie asezata astfel incat sa nu para ca accentuezi anumite obiecte doar sa le scoti in relief. Ce trebuie sa faci este sa: nu adaugi multa culoare ci sa lasi impresia de culoarea aia, si sa lasi culoarea negru sa-si joace rolul.

Culoarea negru

Negrul intra in compozitia fiecarei culori pentru a-i scala valoarea/aparitia in desen. Pentru un peisaj reusit, sau orice altceva similar, culoarea negru trebuie sa fie prezenta la umbre, la gropi, la obiectele din prim-plan, pentru ca accentueaza impresia de 3D, a obiectului.

Culoarea negru poate face fiecare culoare inchisa schimbandu-i valoarea in functie de cum vrei, in functie de cat de mult il implici, dupa caz. Iar pentru ca orice desen are nevoie de culori inchise, el este prezent acolo putand fi combinat cu fiecare dintre acestea etaland valoare inchisa a respectivei culori.

Sugestia mea este sa incepi sa folosesti negru daca nu o faci inca, in cantitati mai mari, cand vine vorba de desenele coloare, nu numai ca o sa arate mai real, insa si amplifica mesajul. Este vorba de contrast! :]

Pe de alta parte, daca nu folosesti negrul prea mult, in desenele alb-negru, deasemenea iti sugerez sa iti cumperi un creion mult mai inchis,6B sau 9B[cel mai bun]

Ce este bomba la creioanele cu grafit este ca se pot combina cu usurinta cu cele colorate, astfel putand sa schimbi valoarea fiecarei culori si sa o scoti la plimbare asa cum vrei tu.

Ok iar acum sa ne intoarcem putin la topic: colorat sau necolorat?

Ei bine, FA-L CUM ITI PLACE! simplu ca buna ziua, insa trebuie sa ti cont de un lucru din articolul asta, si anume: toate desenele au in comun un lucru important legat de culoare: CONTRASTUL.

Ridica contrastul prin folosirea culorii negru in orice desen al tau pentru un mesaj puternic; acolo unde trebuie si vezi ca e inchis. Intreaba-te: Unde as putea sa mai pun negru pentru accentuare, si ai sa vezi ca raspunsul este pe foaia din fata ta.

NOTE:

PROPORTII+CONTRAST=CALITATE

Negrul si albul sunt culori neutre, deci tin cu toate celelalte culori.

See you later! ­čśÇ

Marius

 

Lasa un comentariu

Las─â un r─âspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *