Compozitia intr-un desen

In primul rand compozitia ta ajuta la crearea unei viziuni, a unui punct de vedere, care este creat in fiecare individ care se uita la desenul tau[desenezi un wallpaper sa zicem], din wallpaper poti extrage ideea principala sau.. mesajul transmis de cel ce l-a desenat intr-o imagine creata de tine[in mintea ta].

Mesajul transmis de o un ansamblu de obiecte ce-ti alcatuiesc desenul, dau cu alte cuvine nastere emotiei. Emotia este o stare de spirit, o idee din punctul meu de vedere, care referitor la desen este influentata de ce comunica desenul in sine.

Sa esuezi sa transmiti un mesaj prin desenul tau inseamna ca nu ai acordat atentie imaginii de ansamblu, care este alcatuita la randul ei, de caracteristicile obiectelor din imagine si proprietatile acestora, ca: obiecte apropiate, obiecte distante, schimbari de culori bruste cu sens/fara, saturatia in functie de conditii si distanta a unui obiect, pozitionarea/accentuarea contrastului in raport cu celelalte obiecte din desen, detaliile [multe/putine], miscare, expresivitate.

Toate aceste trasaturi accentueaza mesajul transmis de tine sau il fac instabil, in functie de cum percepi tu ceea ce vezi si cum „crezi” ca ar fi pe hartie, care mai trece si prin filtrul mobilitatii mainii, adica skilul de a trage linia cu intensitatea si pozitionarea care vrei.

Compozitia este totalitatea elementelor din desenul tau care-l fac sa para desen. Elemente cum sunt asezarea in plan, tonalitatea, forma obiectelor si restul elementelor care isi au locul [lumina,cele de mai sus etc.]

Ea il face sa para desen sau mazgaleala.

Imbinarea culorilor sau tonalitatilor in desenul tau este cheia de baza care ofera un mesaj substantial care trebuie imbinata bine cu prima schita.

Schita trebuie bazata pe ce vrei sa transmiti, compozitia trebuie bazata pe schita sa amplifice si sa accentueze ce vrei sa transmiti.

Mesajul transmis face diferenta dintre amator si profesionist care deasemenea influenteaza increderea in tine si rezultatele tale, iar autoeveluarea nu este de ajuns pentru a-ti spune verde in fata, pentru ca ea tine cu tine, ceilalti nu prea.

Secretul spre o compozitie buna este sa nu te grabesti deci sa ai rabdare si sa fi atent la prima schita, tonalitatea obiectelor, pentru ca tonalitatea deseori specifica asezarea in plan, detaliile si lumina, asa ca nu te stresa prea tare sa obtii lucruri marete, pentru ca se rezuma doar la asta, intr-un mod cat mai simplu.

Exemplu:

Sa zicem ca doi prieteni deseneaza aceleasi lucruri intr-un desen [o masina si un pom in fundal];

Primul deseneaza masina propriu zisa corect cum trebuie desenata, evidentiand clar ca pomul este in fundal si masina este in prim-plan, doar pentru ca foloseste tonalitatea obiectelor si detaliile, folosite.

Al doilea nu tine cont de compozitie si coloreaza pomul cu aceeasi intensitate tonala cu care a colorat masina, si rezultatul este ca pomul creste din masina si nu se distinge decat o umbra care ilustreaza o masina cu un pom crescut pe plafon.

Diferenta dintre ce-i doi este ca primul a tinut cont de simplele reguli ale compozitiei si rezultatul este un desen decent al carui principii pe care a fost creat se pot folosi la toate lucrarile pe care le-ar putea face pe viitor.

In asta, conteaza prima schita, guma de sters si rabdarea cu care asezi straturile, luand pauze regulate ca sa-ti faci „update” si sa vezi unde mai trebuie sa umplii cu hasura/ respectiv sa stergi din ea.

Retine, ca mesajul transmis este ce conteaza atunci cand constientizezi acest lucru, iar tu trebuie sa te intrebi „Unde mai trebuie sa lucrez?” cu scopul de a pune mintea sa-ti dea raspunsul sincer care poate doare, insa care reprezinta adevaratul lucru care modeleaza mesajul final.

Daca faci asta ai toate sansele sa reusesti in a face un desen bun.

Bafta!

Marius.

Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *