Culoarea negru in desenul cu creionul

Trebuie sa mentionez, daca nu verbal, macar in scris ca eu joc Euro Truck Simulator 2, si ca imi tin banda … cateodata. Marele necaz [si pe care pot tine 50 de pagini argumentat] de care am avut parte, este ca transportam un excavator de 51 tone pentru asfaltat sosele, nou nout si la care iti da un bonus pentru incarcatura NEavariata, si de data asta imi tineam banda [pe a 2-a] si un muist cu categoria B [ca asa se numeste] si masina alba nici nu a dat semnal si a intrat mergand in fata mea! :O Bum! 9% Damage, si pl mai ia bonus acum cu incarcatura avariata. Ciudat este insa ca m-am gandit cam toata ziua la el cum a intrat spontan in fata mea, si am pus frana…dupa, iar eu aveam de gand sa iau bonus pentru transport , nu se putea mai rau! fucking noob, m-a facut sa conduc 30min degeaba :]]

Chestia de mai sus este strict personala si nu are de aface cu articolul resprectiv, este doar o exprimare, pentru ca fiecare are dreptul de a spune celorlalti ceea ce nu vor sa auda=]]

Sa incepem

Putere, Seriozitate, Fermitate, A fi. – poate fi o culoare?

Intotdeauna mi-a placut culoarea negru, pentru mine reprezinta putere, este doar negru.

In desen, din punctul meu de vedere este piesa care face diferenta atunci cand vorbim de valori tonale [totalitatea si asezarea intensitatii hasurilor in desen-overall]

Negru, da intensitate dar si proemintenta in desen, el trebuie pus exact acolo unde trebuie sa fie negru.

La creioanele cu game diferite, cele mai bune in desen sunt cele mai inchise la culoare: dela 8B pana la 12B, pentru ca ele, folosite cu cap adica echilibrat, in functie de exact cum observi, iti da nu numai exact lucrul desenat, insa si vitalitate. Obti vitalitate prin balans de negru, adica amplificat fata de cum vezi, insa pus exact unde trebuie sa fie.

Cu alte cuvinte, pui negru unde e negru, iar opusul lui, [ALB] IL LASI CUM TREBUIE SA FIE!

Ok spunem ca faci un desen colorat doar din culori, insa daca vrei sa aiba viata, trebuie sa pui negru acolo unde ai cea mai inchisa parte a culorii.

Rar ies desenele bomba fara sa adaugi negru.
Este cea mai importanta culoare care trebuie folosita des, iti sugerez si sustin lucrul asta.

In continuare am sa iti dau doua imagini luate din jocuri video in care iti arat cum vad eu tonalitatea, respectiv, cum este imaginea si cum o transpui in alb-negru astfel incat sa citesti piesele importante, cu care ESTE MAI MULT DECAT OK sa si incepi un desen.

Sunt doua lucruri importante pe care trebuie sa le consideri vitale cand citesti valoarea tonala dintr-o poza [pe care eu le-am descoperit in timp ce imi analizam desenele] :

1 Amplificarea a ceea ce vezi! -cum vezi, nu are voie sa fie cum vezi, ci cum trebuie sa vezi! ca sa-l desenezi.

Click dreapta pe poza => Open image in new tab

Pic 1

Deasemenea:

2 Comparatia intre alb si negru. Negru trebuie sa fie negru sub orice circumstanta acolo unde-l vezi ca e, CUM E! Iar pe celalalt capat al cantarului trebuie sa stea culoarea alb [orice mai deschis decat negru] si pozitia lui in desen, sa iti dea valoarea tonala corecta.

Click dreapta pe poza => Open image in new tab

Smiley face
Ok acum, iti dau un exercitiu care te propulseaza mai aproape de cum gandesc eu, si care te ajuta foarte mult doar prin folosirea culorii negru in felul urmator:

Analizeaza cele doua poze si acorda atentie granitei schimbului tonal si directitatea cu care acesta se manifesta in pozele cu valori tonale amplificate.[vezi poza ochelari]

Valorile diferite sunt direct date de asezarea obiectelor in spatiu respectiv textura acestora, ceea ce DACA respecti asta, si aplici regulile simple ale distantei in desen, si compozitiei o sa-ti dea obiectul dorit.

Pusa in doua cuvinte: obiectele distante sunt blurate si fara mult negru, iar cele apropiate sunt cu mult conturate si cu contrast ridicat .

Respectivul exercitiu de mai sus are rolul de a scoate din mintea ta uniformitatea cu care creierul percepe valorile tonale si o sa te ajute in a contura mai precis ideile puse pe hartie, cu usurinta si realism.

Incepe sa desenezi pe o foaie conturul in mare [nu trebuie sa fie precis] a celei de-a doua poze, apoi coloreaza negrul unde este negru iar gri unde este gri. Regula importanta: NU LASA LOC PENTRU ALB.

Cand ALBUL se intalneste cu negru, schimbarea trebuie sa fie evidenta de multe ori [exemplu: reflexiile,luciul] iar asta este una din principiile de baza pe care le folosesc cel mai des, pentru ca stiu ca desenul meu din creion este total diferit fata de realitate, iar eu trebuie sa redau cumva treaba asta cu un creion :]]

Smiley face

Luam exemplu perechea de ochelari, este evident ce vreau sa spun, acelasi lucru il aplicam si la poza exercitiului atat ca acolo folosim hasuri, si nimic mai mult…[blening si guma de sters sunt alta treaba, pentru ca ele tot pe hasura se bazeaza], iar la inceput e ok sa uiti de ele, pentru ca te ajuta dupa ce intelegi cum lucreaza hasura.

Stii.. cand desenezi alb negru, in mod normal desenezi pe o foaie alba. Ma intreb: de ce?

De ce pe o foaie alba si nu neagra? Pentru ca cu usurinta pot face la fel desene cu un creion alb pe o foaie neagra.

Vezi iar aici vine raspunsul:

Pe o foaie alba, negru are o versatilitate si un dinamism incredibile, doar pentru ca este singur [de o culoare] si are puterea de a modifica intensitatea suprafetei albe in moduri ce-i permit sa-l faca special, atunci cand este combinat cu culori dar si cand este singur pe hartie, fapt ce-l face complex dintr-un punct de vedere care-i permite sa creeze iluzii de suprafete si texturi ce alcatuiesc un desen. Simplu ca ‘-Buna ziua’

Culoarea negru din ce vad eu si cum vad…intotdeauna o sa domine albul, doar pentru ca albul este by default acolo, iar negru este cerneala care este modelata de tine cum vrei.

Sau poti spune ca sculptezi in alb.

Orice ai face, sculptura in alb, desen, hasuri, muzica, cartofi prajiti, toate au la baza si vor folosi totdeauna negrul ca materie ce contureaza!

Asa ca concluzia uriasa ce o poti trage de aici [ tocmai mi-a intrat hdd in stand-by, si habar nu am de ce] este ca daca vrei un desen de calitate [nu vorbim acum de proportii]… foloseste negru cat mai mult posibil, atat de mult incat sa ai de unde sterge iar sa nu fi nevoit sa adaugi! Foloseste mult negru & be a pro -folosind aceste trucuri.

Acum stii sa citesti o poza, si sa identifici unde este partea ce conteaza mai mult in ea, cu cele doua reguli importante.

Acum stii sa delimitezi fake de real prin granita celor doua culori.

Acum stii ca negrul este indispensabil artei in creion, iar el face diferenta, so+++Black

Acum stii sa iei dintr-o poza punctele cardinale [de reper] -sunt cele cu negru daca nu ti-ai dat seama =]]

Acum stii ca daca desenezi pe o coala alba cu gri sau cu 6H nu iese decat un cacat.

… stii ca schimbul lor in desen trebuie sa fie evident [unde trebuie] pentru realism – incearca asta.

Stii deasemenea ca daca nu exersezi ce s-a scris, nu ramane decat ce s-a citit iar daca vrei sa investesti in tine, sa inveti sa desenezi mai bine, NU este un pas deloc bun, iar spre rezolvarea respectivei: sugerez sa deseneazi pe o foaie mai mica sa vezi ce am zis mai sus. [poti desena ochelarii, cu un pix] o sa iasa super, pentru ca este usor. Sau stai.. nu desena nu desenea =]]]]

Dezamagirea mea pentru incarcatura avariata se va dilua in data ce dau publish la acest articol, in speranta ca o sa-i umplem frigiderul lu’ ala cu masina alba!, ca nu i-am facut nimic :]]

Oricum, concluziile si ideile importante din acest articol rog sa fie trase in mod personalizat de cititor, si aplicate conform nevoii individuale in arta cu creionul.

Mult succes si bafta la desen.

Marius

Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *